FAQ

FAQ

Heb je een vraag? Grote kans dat je het antwoord hieronder vindt. Kom je er niet uit? Neem dan even contact met ons op.

Vraagbaak

Ik kwam tickets voor een concert in MEZZ tegen op een andere ticketsite dan MEZZ.nl. Kan ik die gewoon kopen?
Nee, dat kun je beter niet doen. Onze tickets zijn via internet alleen via onze website te koop. Er zijn veel ticketsites die kaarten opkopen en doorverkopen met als enig doel het maken van winst, zodat jij veel te veel voor je concertkaartje betaalt. Vaak zijn deze kaartjes ook niet geldig. Op de website www.weetwaarjekoopt.nl staat een lijst van officiële verkopers, foute ticketsites en tips hoe je doorverkoop kunt voorkomen. Tip: Ticketswap is een betrouwbare site waar mensen die verhinderd zijn hun ticket te koop aanbieden.

Kan ik ook tickets reserveren?
Nee, dat kan niet. Tickets zijn alleen te koop via deze website of via een van onze voorverkoopadressen.

Kan ik betalen met een Podium Cadeaukaart (voorheen Theater- en Concertbon)?
Ja, dat kan. Op dit moment is het enkel mogelijk om aan de boxoffice te betalen met de Podium Cadeaukaart. De boxoffice is geopend tijdens evenementen. Meer informatie over de Podium Cadeaukaart vind je op hun website.

Kan ik mijn ticket ook laten scannen vanaf mijn mobiele telefoon?
Jazeker. Sterker nog: we stimuleren het om je tickets vanaf je telefoon te laten scannen. Dat scheelt toch weer een boom. Zet voor de ingang het contrast en helderheid van je telefoon op maximaal en zoom in op de barcode.

Ik heb al tickets gekocht, maar nu gaan we toch niet. Wat moet ik doen?
We nemen geen gekochte tickets terug. Je kunt iemand anders blij maken met je ticket. Tip: Ticketswap is een betrouwbare website waar je je ticket te koop kan aanbieden.

Oeps, ik weet mijn wachtwoord niet meer.
Ben je je wachtwoord vergeten, klik dan op Inloggen rechts bovenaan de pagina. Je kunt de optie ‘Reset Wachtwoord’ aanklikken. Er wordt dan een link naar je e-mailadres gestuurd om je wachtwoord aan te passen.

Ik was bezig met het bestellen van tickets via de site, maar krijg de melding dat de bestelling mislukt is. Hoe kan dat?
Tijdens het bestelproces houdt het ticketsysteem de kaartjes voor je vast, totdat je de betaling helemaal hebt afgerond. Als een bepaalde stap te lang duurt, dan wordt je bestelling afgebroken. Houd dus altijd je benodigdheden voor internetbankieren bij de hand, voordat je aan je bestelling begint.

Hoe zit dat met mijn privacy?
We behandelen je persoonsgegevens netjes volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens, wat betekent dat jouw gegevens alleen worden gebruikt voor datgene wat beschreven is tenzij anders overeengekomen is. Voor het online kopen van kaarten dien je een profiel aan te maken. Om een bestelling te verwerken hebben we je persoonsgegevens nodig. Je persoonsgegevens worden verwerkt in ons klantenbestand. Je betaalgegevens zijn beveiligd tegen misbruik. Voor je online betaling maken wij gebruik van betaalmethoden die door de banken zijn goedgekeurd en uitgebreid zijn beveiligd. De overige privacy voorwaarden vind je hier.

Kun je naar een optreden in MEZZ als je in een rolstoel zit?
Ja dat kan, ons gebouw is rolstoeltoegankelijk en er is een aangepast toilet. Omdat we geen speciale rolstoelplekken hebben, kun je het beste vooraf per mail of telefonisch even contact op nemen en zorgen dat je er op tijd bent, zodat we je kunnen helpen om een goed plekje in de zaal te vinden.

Zijn er zitplaatsen in MEZZ?
In MEZZ zijn alleen staanplaatsen in de zaal. Kun je niet de hele avond staan? Neem dan even contact op telefonisch of per mail via info@mezz.nl. We kijken graag samen met jou naar de mogelijkheden.

Waar kan ik mijn jas kwijt?
Op last van de brandweer zijn jassen en grote tassen niet toegestaan in de zalen. MEZZ beschikt over lockers voor bezoekers van de Jupiler Zaal. In deze lockers passen een tweetal jassen. De kosten voor het gebruik van een locker bedraagt € 2,50. Zijn de lockers buiten gebruik? Dan is er een bewaakte garderobe. In de Kleine Zaal kun je gebruik maken van de (onbewaakte) garderobe.

Kan ik nog met cash betalen in MEZZ?
In MEZZ kun je voortaan bij de lockers en aan de barren alleen nog met je pinpas betalen. Als je liever met cash-geld betaald kun je aan de kassa een MEZZ prepaid betaalpas aanschaffen voor € 2,50. Je cash-geld kun je als tegoed op deze pas laten zetten. Met deze prepaid betaalpas kun je vervolgens je drinken of kluisje betalen. De betaalpas is volledig anoniem, daardoor is restitutie van het tegoed ook niet mogelijk. Je tegoed blijft ook geldig voor een volgend bezoek aan MEZZ.

Ik heb nog grijze MEZZ-munten liggen. Kan ik deze nog inleveren?
De grijze MEZZ-munten zijn geen geldig betaalmiddel meer in MEZZ. De grijze MEZZ-munten zijn niet meer geldig sinds 1 juli 2022.

Is er parkeergelegenheid in de buurt van MEZZ?
De dichtstbijzijnde parking is de Mols Parking, deze is op 2 minuten lopen van MEZZ. Kijk voor meer informatie over parkeren in Breda op de website van de Gemeente Breda. Een routeplanner vind je hier.

Is er een minimumleeftijd voor toegang bij MEZZ?
Nee hoor, we organiseren evenementen voor alle leeftijden. Onder begeleiding van een volwassene (18+) zijn ook bezoekers jonger dan 16 jaar welkom. Voor de avonden waarvoor we wel een minimumleeftijd hebben, wordt dit op deze website expliciet vermeld. Uiteraard wordt er volgens de wettelijke normen geen alcohol verkocht aan jongeren tot 18 jaar. Van de Gemeente Breda mogen we na 02.00 uur geen bezoekers jonger dan 18 jaar meer toelaten.

Heb ik oordoppen nodig in MEZZ?
Het geluid in MEZZ kan heel hard zijn en dat is mogelijk slecht voor je oren. raden we het gebruik van oordoppen aan. Thunderplugs zijn verkrijgbaar voor € 14,50 bij de barren, in het Popcafé en aan de kassa. We houden ons aan de wettelijke norm van maximaal 103 dB. Meer info over gehoorbescherming, geluid en gehoorbeschadiging vind je op de website van I Love My Ears.

Kan ik MEZZ huren?
Ja, dat kan. Het gaat bij ons altijd om maatwerk. Of je nu je verjaardag in de Kleine Zaal wil vieren of een conferentie in de Jupiler Zaal wil organiseren, alles is mogelijk! Er is geen standaard huurprijs. Als je wilt kunnen we ook zorgen voor speciale hapjes, drankjes en muziek. Neem voor meer informatie contact op met onze afdeling verhuur via events@mezz.nl o.v.v. voorkeursdatum, aantallen, wensen met betrekking tot techniek en horeca.

Onze band bestaat pas net, waar kunnen we terecht voor advies?
Speciaal voor muzikanten en dj’s uit de omgeving van Breda is er de Stichting Pop Organisatie Breda (POB). Deze stichting ondersteunt muzikale initiatieven. Kijk op de site www.pobsite.nl. Zoek je een oefenruimte in Breda? Kijk dan eens op de site van SoundDog.

We willen met onze band graag bij jullie optreden, hoe pakken we dat aan?
We ontvangen gigantisch veel aanbod van bands en acts. De keuze is reuze! Daarom kunnen niet alle acts een plek krijgen in ons programma. Als je denkt dat je goed op ons podium zou passen of een te gek aanbod hebt, vinden we het fijn als je ons mailt. Dat kan naar programma@mezz.nl met een duidelijke omschrijving van je muziekstijl, ervaring, een korte bio en een link naar je muziek. Stuur geen MP3’s mee! De afdeling programma neemt contact met je op wanneer er interesse is. Beginnende en regionale acts kunnen ook contact opnemen met Pop Organisatie Breda (POB) via info@pobsite.nl